همشاگردی - 23

همشاگردی - 23

همشاگردی - 23
همشاگردی - 23
جایگاه شما !

 

http://www.uplooder.net/img/image/35/1f3c8de3e016e79250678d59fbe41157/alisoleimany.gif

شنبه 04 مرداد 1393
 
هفته گذشته قسمت اول این مطلب را خدمت خوانندگان گرامی ارایه کردیم و چهار اصل مطالعه شاگرد اول‌ها را برشمردیم؛ آن چهار اصل عبارت بود از:

- شاگرد اول‌ها اصلی‌ترین مکان آموزشی را مدرسه می‌دانند و مدرسه کانون یادگیری آنهاست؛

2- برای آنها خانواده مهم‌ترین و برترین پایگاه و پناهگاه است؛
3- آنها همواره از حاشیه پرهیز می‌کنند و به متن می‌پردازند؛
4- آنها مدیر اصلی برنامه‌های خودشان هستند.
اما در آن مقال حرف به اتمام نرسید و برخی از اصول کاری شاگرد اول‌ها باقی ماند که وعده تکمیل آن را در این شماره دادیم، و اینک قصد داریم برخی دیگر از اصول و فاکتورهایی را که افراد موفق و به اصطلاح شاگرد اول به آن می‌پردازند و در کار خود لحاظ می‌کنند شرح دهیم تا شاید مدّ نظر سایرین هم قرار گیرد و برخی از این قوانین در برنامه‌ریزی و پیشرفت تحصیلی داوطلبان گرامی رعایت شود.
اصل پنجم: اعتماد به نفس بالایی دارند
سال‌ها قبل در دوره راهنمایی تدریس می‌کردم. دانش‌آموز نوجوانی داشتم که خیلی خوب درس می‌خواند و حتی اهل مطالعه جانبی‌ هم بود و آن سال‌ها در عین نوجوانی توجه و اشتهای زایدالوصفی را در رفتارش دیدم. روزی از روزها به او گفتم: «آرمین! تو خیلی خوب می‌خوانی؛ من از این بابت خوشحالم.» بدون معطلی و با قاطعیت گفت: «آخه آقا! ما می‌خواهیم متخصص مغز و اعصاب بشویم.» این جملات را با چنان اعتماد به نفس بالا و اعتقاد راسخی گفت که حس کردم که پس از کلاس بعد از ظهر می‌خواهد به اتاق عمل برود و مریضی را معالجه کند! آری، او هم اکنون یکی از دانشجویان سال‌های آخر رشته پزشکی است؛ با معدل و کارکرد فوق‌العاده! و نه تنها او، بلکه بسیاری از افراد موفق اجتماع ما نیز از همین دست هستند و داشتن برنامه روشن و اعتماد به نفس بالا، آنها را یاری می‌رساند. راه دوری نرویم؛ برای نمونه، نفر سوم گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی همین سال تحصیلی گذشته که از مبارکه اصفهان است و در یک مدرسه معمولی دولتی درس خوانده است و به قول خودش دبیران رتبه 500 را هم برای او پیش‌بینی نمی‌کردند، او خود خوب می‌دانسته‌ که چه می‌خواهد و به دنبال چیست، و همین اعتماد به نفس به او کمک کرده است تا در یک شهرستان به این موفقیت چشم‌گیر دست پیدا کند؛ علاوه بر اینکه وقتی پای حرفش می‌نشینی تمام گفته‌های او حرف‌های ذی‌قیمت و کارشناسی شده است و نحوه مطالعه و کسب آمادگی او برای کنکور برای هر داوطلب عزیزی می‌تواند یک الگوی بی‌نقص و یک راهنمای کاربردی باشد؛ پس اعتماد به نفس و باور خویش، اگر به طور واقع‌بینانه و منطقی باشد، نه تنها غرور و تکبر نمی‌آورد، بلکه در مواقع و موارد یاس آور، یک دستاویز محکم و یک پناهگاه خوب است، و هر داوطلب عزیز باید مرتبه‌ای از این اعتماد به نفس را با خود به همراه داشته باشد.

شنبه 04 مرداد 1393

 

 

 

هفته گذشته اتفاق غریبی افتاده بود. ماجرا از این قرار بود که یکی از عزیزان به من مراجعه کرد و گفت: ستون «همشاگردی سلام!» را شما می‌نویسید؟ گفتم: بله. گفت: شما دانش‌آموزان را برای آزمون سراسری مهیا می‌کنید؟

گفتم: بله، مشکل چیست؟ گفت: فرزند من که اتفاقاً سر به راه است و خوب درس می‌خواند مدتی است که دچار یاس و دلزدگی شده و بسیار نامید و مایوس است و می‌ترسم آن‌طور که ما می‌خواهیم و خودش انتظار دارد نتواند در آزمون سراسری شرکت کند. خلاصه با توضیحات و اصرار ایشان قرار به دیدار گذاشتیم و با فرزند گرامی‌شان دیدار کردیم.

شنبه 04 مرداد 1393
سلام و درود بر عزیزانی که با مطالعه پیوسته ستون «همشاگردی سلام!» و با اظهارنظرهای خوب خودشان و با ایجاد ارتباط، هم ما را در نوشتن مصمم و امیدوار می‌کنند و هم خودشان را برای جامعه فردا آماده‌تر می‌نمایند. اگر به خاطر داشته باشید، یکی دو هفته قبل مطلبی تحت عنوان «به جزییات توجه نکنید» نوشتیم و در آن مقاله تشریح کردیم که خودتان را خیلی در قید و بند این قرار ندهید که چه بخورم یا نخورم، و چه بنوشم یا کی بخوابم و کجا بخوابم. همه حرف ما این بود که شما روال عادی، طبیعی و خو گرفته زندگی خود را طی کنید و فقط و فقط در طول این مسیر سعی کنید که راندمان کار خودتان را افزایش دهید و همواره خودتان را با خودتان مقایسه کنید و به خاطر جرییات، اصل و اساس کار را از دست ندهید.

شنبه 04 مرداد 1393

برنامه ریزی رایگان کنکور1393

برنامه ریزی هفتگی تابستان 93 - ویژه ی کنکور 1394

با مشاوره و برنامه ریزی علی سلیمانی

هفته ی ششم- از 4 مرداد الی 10 مرداد

جمعه 03 مرداد 1393
اردوی نوروزی کنکور 1400
رادیو | همشاگردی
همایشات و کارگاه های کشوری
ورود به سایت
عضویت سریع
    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد
آمار سایت
  • آمار مطالب
  • کل مطالب : 231
    کل نظرات : 3
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 13
    تعداد اعضا : 125
  • کاربران آنلاین
  • آمار بازدید
  • بازديد امروز : 1,486
    بازديد ديروز : 1,342
    بازديد کننده امروز : 260
    بازديد کننده ديروز : 261
    گوگل امروز : 2
    گوگل ديروز: 4
    بازديد هفته : 7,491
    بازديد ماه : 7,491
    بازديد سال : 132,636
    بازديد کلي : 435,504
  • اطلاعات شما
  • آي پي : 3.145.161.42
    مرورگر : Safari 5.1
    سيستم عامل :